Navegar

Resultados da Pesquisa

Agora exibindo 1 - 4 de 4
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Jogos e brincadeiras na educação infantil: um olhar para o tempo espaço
    (Universidade Brasil, 2017) Castro, Fernanda Helen de; Silva, Flávia Maria da; Oliveira, Victória Barbara Viana de; Costa, Rosângela Almeida
  • Imagem de Miniatura
    Item
    A influência das brincadeiras no desenvolvimento da criança surda na educação infantil
    (Universidade Brasil, 2022) Costa, Marci de Paula Campos; Garcia, Fabiana Sarto Prilip; Sousa, Francisco José da Silva; Souza, Vanessa Soares de; Grandino, Iara
    This article aims to analyze the contributions of games and games in the development of teaching and learning of deaf children in Early Childhood Education. The methodology adopted was that of bibliographical research with theoretical foundation based on the authors: Huizinga, Vygotsky and Piaget. The justification is anchored in the relevance of the theme in the current scenario of inclusion for the construction of a more just and egalitarian society. It is concluded, therefore, that playing contributes significantly to the teaching-learning process of both hearing and deaf children.
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Musicalização na educação infantil: o desenvolvimentos de crianças de 0 a 05 anos
    (Universidade Brasil, 2020) Bertollucci, Laís Rebeca; Cola, Mayara Caroline; Pratta, Marco Antonio
  • Imagem de Miniatura
    Item
    Pré-escola: alfabetizar ou letrar?
    (Universidade Brasil, 2017) Pavani, Gabriela Carolina; Alves, Mayara; Lourenção, Fernanda Garcia Scrocchio