Psicologia
URI permanente para esta coleçãohttps://repositorioacademico.universidadebrasil.edu.br/handle/123456789/26
Navegar
Item Abandono: idosos órfão de filhos vivos(Universidade Brasil, 2018) Oliveira, Caroline; Santos, Gisele; Damaceno, Steffani; Santos, Fabio PinheiroItem O amor para a Psicanálise(Universidade Brasil, 2018) Silva, Diego Medeiros Gonçalves da; Onofre, Francisca Eliane Gama; Rakauskas, Renata; Santos, Fabio PinheiroItem Atuação do psicólogo a pessoas com deficiência: apoio às famílias(Universidade Brasil, 2019) Silva, Cristiane Carolina da; Santos, Fabio PinheiroItem Os benefícios do uso da tecnologia na Psicoterapia(Universidade Brasil, 2019) Pereira, Jorge Piter Leal; Santos, Fabio PinheiroItem Breve análise sobre a inter-relação da música com as emoções(Universidade Brasil, 2019) Silva, Karina Vasconcelos Ramos; Rosa, Roseane Farias; Santos, Fábio PinheiroItem Brincar e criar: uma leitura a partir da psicanálise infantil(Universidade Brasil, 2019) Oliveira, Camila Figueiredo de; Santos, Fábio PinheiroItem Causas e consequências da depressão pós parto(Universidade Brasil, 2019) Mansonetto, Cristiane Campos; Santos, Fabio PinheiroItem A contribuição da Psicanálise na Psicoterapia em grupo(Universidade Brasil, 2018) Tavares, Karoline dos Santos; Almeida, Shirley de; Osório, Vanessa de Oliveira; Santos, Fabio PinheiroItem Coping e resiliência: estratégias de enfrentamento e a importância da resiliência(Universidade Brasil, 2019) Silva, Bianca Gomes da; Santos, Fábio PinheiroItem Dificuldades na aprendizagem associadas ao transtorno de déficit de atenção e hiperatividade: algumas possibilidades de atuação do psicólogo(Universidade Brasil, 2023-12-06) Canalli, Amanda Kelly; Goularte, Murillo Henrique Lombarde; Girotti, Cilene Barbalho; Pereira, Luiz Henrique de SouzaThe studies carried out to prepare this monograph primarily aim to survey several references that support discussions surrounding problems in the development of learning in correlation with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) in the experience of children aged 6 to 12 so that, immediately afterwards, the professional Psychologist can be included in effective forms of intervention. The works were not only selected based on age criteria, by determining whether publication time was below 6 years but also underwent a delimitation of core terms such as Education, Neuroscience and Psychology in order to reduce options in the analysis of their summaries. Through these observations, we sought to structure the argumentation and the desired performance of the Psychologist in an integrative bibliographical review of qualitative content based on an initial introduction to the concept of learning together with an exploration of neurological structures as intermediate factors for a cognitive and behavioural probe that seeks to detail simple processes affected by the disorder. Professional approaches depart from this context, seeking a correlation between neurocognitive and behavioural aspects and historical-social, pharmacological and intersectoral elements, in order to conduct favourable rehabilitation considering each child in their subjectivity while learning. Considering each author and their theoretical foundation, the aim was to bring a diverse and complementary perspective on the possible interactions for the Mental Health professional in a situation of necessary interference because, as seen in the initial proposal, there is an objective of highlighting essential understandings and techniques to promote development in a phase of extreme importance for the formation of the being. In the end, we had contact with a series of concepts that allowed an even more complete elaboration on the help of young people in their cognitive growth while diagnosed, as well as it was also possible to establish and expose more clearly the connection, often neglected, between each one of the forms of treatment and as this is the main point to be worked on.Item Eutanásia e sua relação com a psicologia hospitalar(Universidade Brasil, 2018) Lima, Tania; Santos, Fabio PinheiroItem A formação da sexualidade feminina e sua construção histórica na perspectiva psicanalítica(Universidade Brasil, 2019) Nunes, Adriana Ribeiro; Santos, Fábio PinheiroItem Frantz Fanon e psicologia africana: meu corpo branquificado! a Psicopatologia da colonização(Universidade Brasil, 2019) Americo, Larayne Esthefany do Carmo; Carmo, Luana Cristina do; Santos, Fabio PinheiroItem Impacto na subjetividade dos detentos a partir da experiência no sistema carcerário(Universidade Brasil, 2019) Silva, Ana Ferreira da; Santos, Fabio PinheiroItem Luto e perdas repentinas na visão psicanalítica(Universidade Brasil, 2019) Rego, Adelaine Lima do; Porto, Ivone Oliveira; Moura, Luiz Antonio de; Santos, Fábio PinheiroItem Onde está o falo? a redescoberta do desejo e o sentimento de completude na psicanálise(Universidade Brasil, 2019) Medrado, Rebecca Santos; Santos, Fabio PinheiroItem Pedofilia: crime ou doença?(Universidade Brasil, 2018) Araújo, Lucas de Souza; Santos, Fabio PinheiroItem Pensando a tecnologia e o empreendedorismo na carreira da Psicologia(Universidade Brasil, 2018) Rosa, Gleice Daiana Sousa; Santos, Fabio PinheiroItem Processo do luto(Universidade Brasil, 2018) Nascimento, Marina Alencar do; Teles, Natalia Torres; Nascimento, Simone Cardoso do; Santos, Fabio PinheiroItem A psicologia e a população em situação de rua(Universidade Brasil, 2019) Teixeira, Eltor Soares Pereira; Santos, Fabio Pinheiro